Zombie Escape Meta

By Max, 3 months ago

This is the portage of Zombie Escape for Gamebuino Classic, make by Frakass.

It's just a simple portage based on the article Port games from Classic to META.

That can bug when start a party, for debug  use the menu button to return home screen and start again.


ZombiEscape.zip

The code will be improved as I learn the code ;)

Last comments

Max

NEW 3 months ago

Frakasss Frakasss

Salut

Merci pour les conseils :-)


Frakasss

NEW 3 months ago

Same message than the previous but for our Not French speaking friends ;-)


I'm not sure this project is the best to start. 

I learned, on GameBuinoClassic, with Clement's project SavePrincess


With this small game, I learned the basis:

- set up an image (black and white on the Classic), 

- display this image,

- display some text, 

- deal with buttons


Then, I added small features one after the other:

- deal with several enemies

- deal with several kind of enemies

- manage enemies AI

- manage hitboxes and death

- develop the landscape and how it moves

- develop landscape moves at the beginning and end of levels

- manage ammo and reload

- etc...


My advices for the first project, to avoid to be depressed by difficulties would be to define small reachable goals.

When these goals will be reached , then add features to improve your games.

Frakasss

NEW 3 months ago

Salut!

J'insiste un peu sur le fait que ce programme n'est pas forcément le meilleur pour se jeter dans le bain ;-). 

Pour ma part, à mes débuts sur Gamebuino Classic je suis parti d'un mini jeu de Clement sur la GamebuinoClassic : SavePrincesse.


Ca m'a permis d'apprendre les bases : 

- coder une image (en noir et blanc sur la classic), 

- afficher cette image, 

- afficher du texte, 

- gérer les boutons


Une fois ces mécanismes compris et assimilés, j'ai ajouté petit à petit les diverses fonctionalités pour arriver à ZombiEscape :

- gestion de plusieurs ennemis

- gestion de plusieurs types d'ennemis

- gestion de l' "Intelligence Artificielle" des ennemis

- gestion des hitboxes et de la mort

- gestion du décors et de son défilement

- gestion de l'arrêt du défilement en début et fin de niveau

- gestion des munition et du reload

- etc...


De mon 'experience', pour bien commencer et ne pas se sentir dépassé par la complexité, il faut se fixer des objectifs atteignables. Une fois atteints, on peut alors rajouter des features pour étoffer le jeu :-)


Max

3 months ago

Salut

Merci pour les conseils :-)


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